Evenementen-verzekering
- Burgerlijke aansprakelijkheid van je vrijwilligers inbegrepen
- Montage en demontage inbegrepen
- Jaarcontract? -10% korting op jouw premie
Verzeker de evenementen die je organiseert!
In een oogopslag
De Evenementenverzekering dekt de materiële en lichamelijke schade toegebracht aan anderen door:
- jezelf als organisator van evenementen
- leden van het organisatiecomité
- vrijwilligers
Breid jouw dekking uit met deze aanvullende opties:
- Rechtsbijstand
- Bescherming van personen (lichamelijke ongevallen)
- Gehuurde goederen
Welke evenementen zijn gedekt?
Onze verzekering is bedoeld voor een hele reeks van tijdelijke activiteiten!
Ze dekt de vzw of de feitelijke vereniging (zoals een wijkcomité, oudervereniging, ...) voor:
- diverse activiteiten: een feest, een rommelmarkt, een fancy fair, een concert, een tijdelijke tentoonstelling, een liefdadigheidsavond, een reuzebarbecue, een karaoke-avond, een carnavalstoet,…
- tijdelijke sportactiviteiten: een voetbaltornooi, een loopevenement,...
- een combinatie van diverse en sportactiviteiten.
De Evenementenverzekering dekt ook vrijwilligers
Je doet een beroep op vrijwilligers voor jouw evenement. Dan is de Evenementenverzekering een must! Als organisator kan je wettelijk verplicht zijn om je vrijwilligers te dekken voor de schade die ze kunnen veroorzaken aan anderen.
CONTACTEER MEDe Evenementen
verzekering dekt meer dan je denktJe makelaar staat altijd aan je zijde
- Met vrijblijvend en persoonlijk advies
- Opmaken van een offerte
- Hulp met kennis van zaken
- Ook bij jou in de buurt
Nog vragen?
Als huurder moet je de gehuurde goederen in hun oorspronkelijke staat teruggeven. De optie Schade aan gehuurde goederen beschermt je bij beschadiging van deze gehuurde goederen, met uitsluiting van schade veroorzaakt door brand, vuur, ontploffing, rook, water en diefstal. Om deze uitgesloten schade te dekken, contacteer je best jouw makelaar die je zal adviseren naargelang je situatie.
De wet van 3 juli 2005 betreffende de rechten van vrijwilligers verplicht de meeste verenigingen om een BA-verzekering te onderschrijven voor hun vrijwilligers. Deze dekt de schade die door de vrijwilliger wordt veroorzaakt aan derden.
Een evenement houdt per definitie in dat verschillende mensen deelnemen en helpen (leden van het organisatiecomité, vrijwilligers, …). Maar je weet niet altijd of al die personen gedekt zijn door een familiale verzekering. Bovendien is het niet altijd evident om te bepalen wie aansprakelijk is voor de veroorzaakte schade.
Ken jij het verschil tussen deze 3 verzekeringen?
Interessant voor jou
Een verwittigd klant is er twee waard
Lees dus zeker wat je moet weten voor je bij ons een Evenementenverzekering afsluit.
Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De volgende belangrijkste voorbeelden worden niet gedekt door de Evenementenverzekering:
- materiële schade veroorzaakt door vuur, brand, ontploffing of rook (voor de optie Verhuurde goederen)
- gebruik van luchtvaartuigen, boten
- schade door de opzettelijke niet-naleving van de ontvangen instructies of van de normen opgelegd door de reglementaire vergunning of toelating uitgereikt door de overheden en die betrekking hebben op de veiligheid van personen of goederen
- gevallen waarop een verplichte verzekering van toepassing is, zoals de objectieve BA
De dekking is verworven ten belope van:
- voor lichamelijke schade: 31.242.582,03 euro*
- voor materiële schade: 1.562.129,09 euro*
Eigen risico BA: bedrag van de materiële schade dat ten uwen laste blijft: 214,82 euro* *Deze bedragen zijn uitgedrukt volgens ICP-index 301,57 van augustus 2023 (basis 100 in 1981).
Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en in de productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.
De verzekering Verenigingen & Activiteiten werd ontwikkeld door AXA Belgium, een Belgische verzekeringsmaatschappij, onderworpen aan het Belgische recht. Het contract wordt afgesloten, hetzij voor een duurtijd van een jaar met mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging, hetzij voor een beperkte duur en loopt dan af na afloop van die duur. Hier vind je ook de segmentatiecriteria.
Niet helemaal tevreden?
Samen op zoek naar een oplossing
NEEM CONTACT OPHeb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.
Vul het klachtenformulier inOf stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.
Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.