Ga naar de hoofdinhoud
Vrouw sluit thuis een brandverzekering af op haar smartphone. Vrouw sluit thuis een brandverzekering af op haar smartphone.
Ontdek ons aanbod
Ontdek ons aanbod

Woon­­verzekering

  • Ontdek je prijs en je dekkingen in 3 minuten
  • Sluit vandaag je Brandverzekering af en je bent morgen al beschermd
  • Schade of vragen? Je makelaar staat voor je klaar
eKomi, The Feedback Company.

Woonverzekering: inschrijving

Sterren
ONTDEK ALLE BEOORDELINGEN

Om de authenticiteit van de klantenbeoordelingen te garanderen, worden ze verzameld door eKomi, een onafhankelijk en gespecialiseerd bedrijf, en in alle transparantie gepubliceerd.

Stel de Brandverzekering samen die écht bij je past

Woon je in een huis? Een appartement? Ben je eigenaar, huurder of medehuurder?

Onze Woonverzekering heeft dekkingen op jouw maat,
aangepast aan jouw noden en budget.

Je Brandverzekering dekt je voor

Basisdekkingen

  • Brand, storm, …
  • Water- of elektriciteitsschade
  • Breken en barsten van glas, vandalisme
  • 24/7 bijstand
  • ...

Breid je bescherming verder uit met deze betalende opties

  • Diefstal
  • Tuin
  • Zwembad (via je makelaar)
  • ...

Moeder beschermt haar kind met de AXA BrandverzekeringMoeder beschermt haar kind met de AXA Brandverzekering

Ontdek ons aanbod

Ontdek ons aanbod

""

Cosy@home: een pechverhelpingsdienst aangeboden op Woonverzekeringen!

Sluit je nieuwe Woonverzekering af en profiteer van de gratis Cosy@Home dienst gedurende de hele looptijd van uw contract!

AXA, steeds tot je dienst

Grote schade of kleine problemen in je huis of appartement, maar ook verhuizen, verbouwen en nog veel meer: je Brandverzekering maakt je leven makkelijker.

Hoe je Brandverzekering online afsluiten?

In slechts 3 stappen. En als je wil, zorgen wij voor de opzeg van je huidige verzekering.

  1. Bereken de prijs van je Brandverzekering

    Geef wat basisinfo, voeg aan je basisdekking de opties toe die je nodig hebt en bereken je prijs in 5 minuten.

  2. Sluit je contract online af

    Kijk alles na, bevestig en betaal online. Je contract Brandverzekering volgt via e-mail.

  3. Reken op ons

    Als je wil, zorgen wij gratis voor de opzegging van je huidig contract en voor de administratie in verband met je verandering van verzekeraar.

Je makelaar staat altijd aan je zijde

Je makelaar staat altijd aan je zijde

  • Met vrijblijvend en persoonlijk advies
  • Opmaken van een offerte
  • Hulp met kennis van zaken
  • Ook bij jou in de buurt
Contacteer me

Wat onze klanten denken

Om de authenticiteit van de klantenbeoordelingen te garanderen, worden ze verzameld door eKomi, een onafhankelijk en gespecialiseerd bedrijf, en in alle transparantie gepubliceerd.
Ontdek alle klantenbeoordelingen, gecertifieerd door eKomi.

Label Kwaliteit eKomi

Uitstekend

4,6 / 5

Klantenbeoordeling

185

Beoordelingen

Aankoopervaring

4,6 Sterren
  • Positief

    96%

  • Neutraal

    3%

  • Negatief

    1%

BEKIJK ALLE BEOORDELINGEN
Onze laatste beoordelingen:
5 Sterren
24/12/2024 om 08:55

alles liep perfect online

Zie meer
5 Sterren
11/12/2024 om 11:12

Good

Zie meer
5 Sterren
07/12/2024 om 09:13

Vroeger altijd bij AXA geweest en nooit geen problemen gehad. Altijd correct en behulpzaam.

Zie meer
4 Sterren
28/11/2024 om 14:42

Snel en gemakkelijk

Zie meer
4 Sterren
27/11/2024 om 20:25

Nee

Zie meer
Bekijk alle beoordelingen

Maak zelf ook de juiste keuze 

Heeft de tevredenheid van onze klanten je interesse gewerkt? Stel zelf je Brandverzekering samen op maat van je behoeften en ontdek de prijs, zonder enige verplichting.

""""

Ook voor je auto zit je goed bij ons

Kies wat je wil verzekeren en betaal enkel voor wat je nodig hebt.

GENIET NU VAN ONZE AANBIEDINGEN

Een Brandverzekering voor jouw alternatieve woning

Of je nu in een tiny house, stacaravan, containerwoning, joert of chalet woont, bij AXA houden wij wel van originaliteit. Daarom bieden wij jou dezelfde dekkingen aan als voor een klassieke woning.

Nog vragen?

Je kan je woningschade online of via je makelaar aangeven. In beide gevallen kan je erop vertrouwen dat we je bijstaan.

De juiste reflexen bij de aangifte van woningschade:

  • maak overzichts- en gedetailleerde foto's van je schade
  • beschrijf de schade aan je woning in detail en zo volledig mogelijk
  • maak een inventaris op van de beschadigde goederen en bewaar deze zorgvuldig, want er is misschien een expertise nodig
  • stuur ons alle nuttige documenten (foto's, aankoopbewijzen van beschadigde goederen, politierapporten, facturen en offertes voor herstellingen, enzovoort)
  • kies je schadevergoedingswijze
    Afhankelijk van de aard van je woningschade kan je kiezen tussen een terugbetaling op basis van de facturen/kostenramingen, een terugbetaling in contanten of een herstelling in natura


Zodra je aangifte is verzonden, kan:

  • een expert worden aangewezen voor een schatting van de schade
  • er nog een vrijstelling van toepassing zijn
  • je de voortgang van je dossier online volgen


De voordelen van een online schadeaangifte woning:

  • snel en eenvoudig
  • onmiddellijke bevestiging van de dekking (in de meeste gevallen)
  • we tonen je eventuele vrijstelling
  • keuze van vergoedingswijzen
  • je makelaar is altijd op de hoogte

Niet zeker van jezelf? Je kan de schadeaangifte naar je makelaar sturen, hij zal ze dan nakijken en naar ons sturen.

Je bent wettelijk verplicht je woning te voorzien van de nodige rookmelders.
Ben je eigenaar, dan ga je zelf aan de slag. Ben je huurder? Dan is je huisbaas verplicht deze aan te kopen en te installeren. Jij, als huurder, bent dan wel nog verantwoordelijk voor het onderhoud ervan.

In Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, ben je verplicht je huurdersaansprakelijkheid te verzekeren. Je moet je gehuurde woonst dan ook verzekeren voor brand en waterschade. Logisch want je kan verantwoordelijk worden gehouden voor schade die je veroorzaakt aan de woning die je huurt (je schuld wordt verondersteld) en aan de eigendommen van je buren, bijvoorbeeld bij brand of waterschade. 

Als je huisbaas een clausule ‘afstand van verhaal’ heeft toegevoegd aan je huurcontract, wil dat zeggen dat hij een brandverzekering voor je woning heeft afgesloten én jij niet hoeft te betalen voor de schade die je zou veroorzaken aan het gehuurde pand.
Wel even opletten want deze clausule biedt nooit dekking bij schade aan je persoonlijke spullen, je meubels, … en dekt niet altijd de schade die je veroorzaakt aan de woning van je buur. Het is dus nog altijd veiliger om een woonverzekering te nemen voor je inboedel en voor je huurdersaansprakelijkheid tegenover derden.

Denk je eraan om een nieuwe woonverzekering af te sluiten bij AXA? Geen probleem! We regelen alle formaliteiten voor het opzeggen van je huidige polis voor jou.

Aarzel in het algemeen niet om je makelaar om hulp te vragen. Hij of zij kan je:

  • adviseren en helpen bij het kiezen van de verzekering die het beste bij je past
  • helpen je huidige contract te beëindigen of een nieuw contract af te sluiten.

Interessant voor jou

Een verwittigd klant is er twee waard

Lees dus zeker wat je moet weten voor je bij ons een Brandverzekering afsluit.

Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:

  • schade aan eigendom van de verzekerde die deze opzettelijk heeft veroorzaakt of hieraan medeplichtig was, alsmede schade aan derden als gevolg van zijn aansprakelijkheid
  • bij waterschade komen wij niet tussen voor schade door condensatie
  • bij schade aan onroerende goederen, gebouwen in opbouw zijn niet gedekt
  • in de optie Diefstal worden bepaalde plafonds toegepast (een globaal grensbedrag of per voorwerp, voor diefstal van juwelen en waarden, diefstal in garages, bijgebouwen, studentenverblijven, …).

Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.

Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.

Comfort Thuis Flex werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht en heeft een duurtijd van 1 jaar met een mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging. Hierbij ook de segmentatiecriteria.

Niet helemaal tevreden?

Samen op zoek naar een oplossing

NEEM CONTACT OP

Heb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.

Vul het klachtenformulier in 

Of stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.


Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.