Verzekeraar AXA steunt scheidsrechters in de voetbalgekte van Masters of Madness
AXA Belgium kondigt met trots een partnership aan met ‘Masters of Madness’, de nieuwe voetbalcompetitie die wordt uitgezonden op Play4, GoPlay en YouTube, en die in België wordt geïntroduceerd door Rode Duivels Jan Vertonghen en Dries Mertens. Verzekeraar AXA onderscheidt zich ditmaal door de scheidsrechters te ondersteunen die garant staan voor het vlot en correct verloop van deze nieuwe 6-tegen-6 voetbalcompetitie.
Primordiale rol van scheidsrechters in de sport
Met dit partnerschap wil AXA Belgium de essentiële rol van scheidsrechters in de verf zetten, die een sleutelrol spelen in het goede verloop van sportwedstrijden. Dit unieke partnerschap weerspiegelt ook AXA’s waarden van bescherming en integriteit, en onderlijnt haar Know You Can-merkpositionering.
"Scheidsrechters worden vaak onderschat en hun werk wordt soms betwist, ondanks het feit dat zij sleutelfiguren zijn die de naleving van de regels en fair play garanderen. Door scheidsrechters te ondersteunen, wil AXA niet alleen hun bijdrage waarderen, maar ook het publiek sensibiliseren voor het belang van hun rol", zegt Koen Lukasczyk, Chief Communication bij AXA Belgium.
“De 6 scheidsrechters van de competitie (Cis Bellon, Jana Van Laere, Jari Van Laere, Jente Boogaerts, Niels Bossuyt, Lauren Cools) zijn officiële scheidsrechters, opgeleid door de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Zij zijn essentieel voor de kwaliteit en het soepele verloop van de wedstrijden. Vooral door de spelregels waarbij er elk moment iets verrassends kan gebeuren”, aldus nog Koen Lukasczyk. Twee scheidsrechters leiden het spel in goede banen en hebben de mogelijkheid om als videoref een fase te beoordelen indien nodig. Anders dan in het gewone voetbal dragen zij een ‘earcam’, waarbij de kijker een unieke pov krijgt vanop het veld, en een microfoon om in het stadion en op televisie beslissingen te duiden waar nodig.
Twee scheidsrechters leiden het spel in goede banen en hebben de mogelijkheid om als videoref een fase te beoordelen indien nodig. Anders dan in het gewone voetbal dragen zij een ‘earcam’, waarbij de kijker een unieke pov krijgt vanop het veld, en een microfoon om in het stadion en op televisie beslissingen te duiden waar nodig.
Ondersteuning naast het veld
Koen Lukasczyk: “We steunen de scheidsrechters en reiken ook de AXA Fair Play Trophy uit aan het team dat opvalt door zijn teamgeest en sportiviteit tijdens de competitie. Spelers en scheidsrechters kunnen zich ook ontspannen, en fysiek en mentaal voorbereiden in de AXA Support Zone, een ruimte waarin AXA de spelers ondersteunt met professionele performance coaches en kinesitherapeuten.”
Partner in innovatie
De steun van AXA aan Masters of Madness onderstreept de ambitie van de verzekeraar om innovatieve concepten die mensen samenbrengen te ondersteunen en hen te stimuleren om een betere versie van zichzelf te worden. Een ware Know You Can dus. Het is diezelfde filosofie die ervoor zorgt dat AXA ook cultprogramma’s als Bestemming X of De Rugzak steunt.
‘Know You Can’ op het scherm
Als partner had AXA exclusieve toegang tot de Madness. Check haar social media kanalen voor unieke interviews en behind-the-scenes content met de bekende coaches en spelers. We voegen hier alvast onze eerste video toe die de 6 scheidsrechters in de sportlights plaatst. De video wordt op vrijdag 31 januari op de kanalen van Masters of Madness en AXA gepubliceerd.
Let the game begin!
Vanaf maandag 3 februari zendt Play4 om 18u45 (en latenight) 8 weken lang, van maandag tot donderdag, telkens een wedstrijd uit van ‘Masters of Madness’. Kijkers kunnen de wedstrijden volgen en het werk van de scheidsrechters waarderen tijdens dit sportieve en menselijke avontuur.
De volledige eerste speeldag van ‘Masters of Madness’ kan men ook al bekijken op Play4, GoPlay en YouTube vanaf vrijdag 31 januari.
Info : Masters Of Madness en Youtube
Wilt u het programma en de ondersteuning door AXA bespreken? Stuur ons een e-mail via press@axa.be
Wat is Masters of Madness?
‘Masters of Madness’ is een TV-programma van Woestijnvis en Sporthouse Group dat een revolutie teweegbrengt in het traditionele voetbal, door vermakelijke en boeiende regels te introduceren voor spelers en toeschouwers.
Het is een voetbalcompetitie waarin 8 gemengde teams strijden om de titel van ‘Masters of Madness’. Elk team kan 6 spelers opstellen (waarvan minstens 2 spelers van hetzelfde geslacht). Wedstrijden worden afgewerkt op een kleiner veld, met gebruik van een boarding.
Maar het concept voegt er vooral een groot aantal nieuwe regels of jokers aan toe, de een nog grappiger dan de ander. De teams en coaches bestaan uit een uitgekiende mix van amateurspelers, bekende persoonlijkheden uit de voetbalwereld (Guillaume Gillet, Ritchie De Laet, Luna Vanzeir...) en sterren van het kleine scherm (Bockie de Repper, Metejoor, Average Rob en Arno The Kid, Erik Van Looy, Koen Zitoen...). Eén ding is zeker: show zal er zijn.