Acht BV’s op weg naar de top met hun Rugzak, samen met AXA
Sinds 26 december loopt het nieuwe Vlaamse spectaculaire programma DE RUGZAK op VRT 1 en VRT MAX. Acht bekende Vlamingen zonder enige klimervaring wagen er zich aan fysieke én mentale beproevingen richting top van de legendarische Kilimanjaro, de hoogste berg van Afrika. Verzekeraar AXA gaat ook mee als encouraging partner, aangezien de deelnemers voor dergelijke beproevingen de ‘Know You Can’-spirit nodig hebben, meteen ook de inspirerende baseline van AXA.
Veilig naar de top
Xavier Taveirne, Véronique De Kock, Stephanie Planckaert, Soe Nsuki, Ben Segers, Mathias Vergels, Ender Scholtens en Emma Bale staan er gelukkig niet alleen voor. Ze worden vooraf en tijdens de tocht begeleid door Sofie Lenaerts, ervaren bergbeklimster en eerste vrouw uit de Benelux die de seven summits beklom, en door wildlife cameraman Pim Niesten.
Verzekeraar AXA zorgt dan weer voor een onmisbare safety briefing (Keep It Safe, Know You Can) bij de start van iedere dag, viert de overwinning bij de aankomst op elke basecamp met een motiverende ‘Know You Can’, blaast zelfvertrouwen in naar de volgende uitdaging, en voorziet wandelstokken die de deelnemers letterlijke support geeft bij elke stap richting top. En productiehuis Geronimo leidt en registreert het avontuur in goede banen.
Bijzondere rugzakken
Tijdens deze onderneming dragen de deelnemers een ‘bijzondere’ rugzak. Die bevat letterlijk als figuurlijk hun levensverhaal. De rugzakken staan symbool voor de denkbeeldige levensbagage die ze met zich meedragen, maar bevatten ook mysterieuze kokers gevuld door vrienden, familie en collega’s, met items representatief voor de belangrijkste momenten in hun levenstraject. De hele tocht lang registreren intelligente camerasystemen op de rugzakken de emoties van de klimmers van heel dichtbij.
Koen Lukasczyk, Chief Communication bij AXA Belgium: “De bekendheid van onze ‘Know You Can’ positionering blijft toenemen. Ook in eerdere partnerships met o.a. Bestemming X, Onder Vuur en De Expeditie (Groenland) willen we de kijkers inspireren om ook zelf vol zelfvertrouwen hun grenzen te verleggen. Een grote mentale en fysieke uitdaging, en daarbij een betere versie van jezelf worden, ondersteund door innovatieve technologie. Een mooiere metafoor kan ‘De Rugzak’ niet zijn.”
Onderweg komen de klimmers immers zichzelf en elkaar tegen. De kijker leert niet alleen hun spreekwoordelijke bagage kennen, maar ook meer over hun carrière en persoonlijke levens. Wie bereikt de top? Welke levenslessen nemen ze mee terug naar beneden? En welke laten ze achter op de top?
De Rugzak: vanaf 26 december elke donderdag om 20.40 uur op VRT 1 en VRT MAX. Hierbij trailer De Rugzak
Graag een interviewtje met Koen Lukasczyk van verzekeraar AXA? Mail ons op press@axa.be.