Ga naar de hoofdinhoud

Schadegeval Reisverzekering

Meld je schadegeval reis

online

Terugbetaling van de kosten

  • Medische & hospitalisatiekosten (al betaald)
  • Diverse kosten (taxi, eerste levensbehoeften)
  • Annulering en onderbreking van de reis
  • Verlies, diefstal en schade aan je bagage
MELD JE KOSTEN

telefonisch

Dringende hulp

  • Medische & hospitalisatiekosten*
  • Repatriëring
  • Verlenging van je verblijf
  • Opsporings- en reddingskosten

00 32 2 550 05 55

00 32 2 550 05 55

* Derdebetalerssyteem

Je Reisverzekering geeft je toegang tot een uitgebreid netwerk van bijstand en stelt je in heel wat landen in staat om gebruik te maken van het derdebetalerssysteem. Om hiervan te genieten, neem contact met ons op vóór je medische of hospitalisatiekosten maakt.

De stappen van een schadegeval reis

Ongeval in het buitenland, repatriëring, hospitalisatie, onvoorziene omstandigheden:
wat je schadegeval ook is, wij staan aan je zijde. Hier is een overzicht van de belangrijkste stappen voor een schadegeval reis.

  1. Meld je schadegeval

    Neem zo snel mogelijk contact met ons op, we zullen je zo goed mogelijk bijstaan. Je kan ook contact opnemen met je makelaar. Vind hem via:
  2. Behandeling

    Je verzoek om bijstand of terugbetaling van kosten wordt behandeld door onze medewerkers.
  3. Extra documenten

    Er kunnen aanvullende bewijsstukken (ziekenhuisrekeningen, vliegtickets, diverse kosten, enzovoort) van je worden gevraagd.
  4. Terugbetaling

    Een medewerker zal je contacteren via e-mail om je dossier aan te vullen of de terugbetalingsprocedure toe te lichten.

Nuttige documenten

Om je aanvraag zo snel mogelijk te verwerken, bereid je alle nuttige documenten en bewijsstukken voor:

Medische kosten

  • Betalingsbewijzen van honoraria
  • Ziekenhuisfacturen, ...
  • Overzicht van vergoedingen van het ziekenfonds

Andere kosten

  • Kosten in verband met vertraging of verlies van bagage
  • Taxikosten
  • Kosten voor vervroegde terugkeer, ...

Annulering/ onderbreking van de reis 

  • Bewijs van reis (reserveringsbewijs, tickets, ...)
  • Reden voor annulering van je reis
  • Factuur van de annuleringskosten van de reis

Alles wat je Reisverzekering voor je kan doen

Je Reisverzekering is beschikbaar in 3 formules (Horizon Tijdelijk, Horizon Jaarlijks en Premium) en helpt je in België en in het buitenland. Welke formule heb je? Je kan deze terugvinden in je klantenzone.