Schadegeval Reisverzekering
Meld je schadegeval reis
online
Terugbetaling van de kosten
- Medische & hospitalisatiekosten (al betaald)
- Diverse kosten (taxi, eerste levensbehoeften)
- Annulering en onderbreking van de reis
- Verlies, diefstal en schade aan je bagage
* Derdebetalerssyteem
Je Reisverzekering geeft je toegang tot een uitgebreid netwerk van bijstand en stelt je in heel wat landen in staat om gebruik te maken van het derdebetalerssysteem. Om hiervan te genieten, neem contact met ons op vóór je medische of hospitalisatiekosten maakt.
De stappen van een schadegeval reis
Ongeval in het buitenland, repatriëring, hospitalisatie, onvoorziene omstandigheden:
wat je schadegeval ook is, wij staan aan je zijde. Hier is een overzicht van de belangrijkste stappen voor een schadegeval reis.
-
Meld je schadegeval
Neem zo snel mogelijk contact met ons op, we zullen je zo goed mogelijk bijstaan. Je kan ook contact opnemen met je makelaar. Vind hem via:
-
Behandeling
Je verzoek om bijstand of terugbetaling van kosten wordt behandeld door onze medewerkers. -
Extra documenten
Er kunnen aanvullende bewijsstukken (ziekenhuisrekeningen, vliegtickets, diverse kosten, enzovoort) van je worden gevraagd. -
Terugbetaling
Een medewerker zal je contacteren via e-mail om je dossier aan te vullen of de terugbetalingsprocedure toe te lichten.
Nuttige documenten
Om je aanvraag zo snel mogelijk te verwerken, bereid je alle nuttige documenten en bewijsstukken voor:
Medische kosten
- Betalingsbewijzen van honoraria
- Ziekenhuisfacturen, ...
- Overzicht van vergoedingen van het ziekenfonds
Andere kosten
- Kosten in verband met vertraging of verlies van bagage
- Taxikosten
- Kosten voor vervroegde terugkeer, ...
Annulering/ onderbreking van de reis
- Bewijs van reis (reserveringsbewijs, tickets, ...)
- Reden voor annulering van je reis
- Factuur van de annuleringskosten van de reis
Alles wat je Reisverzekering voor je kan doen
Je Reisverzekering is beschikbaar in 3 formules (Horizon Tijdelijk, Horizon Jaarlijks en Premium) en helpt je in België en in het buitenland. Welke formule heb je? Je kan deze terugvinden in je klantenzone.
BEKIJK JE DEKKINGEN