Je verzekering bestelwagens voor privégebruik dekt je voor
- Lichamelijke schade aan derden en je passagiers
De verplichte BA-verzekering dekt de lichamelijke schade die jij veroorzaakt aan anderen, inclusief je passagiers, tijdens een ongeval. Maar ook de lichamelijke schade aan zwakke weggebruikers (voetgangers, fietsers, …), zelfs als jij niet in fout bent. - Materiële schade aan derden
Van schade aan andermans voertuig tot de gevel die je per abuis beschadigt. Je BA- verzekering omvat ook materiële schade die jij aan anderen toebrengt.
Je hebt een ongeval in België of binnen een straal van 30 km buiten onze landsgrenzen?
Onze InfoLine geeft jou 24/7 de nodige antwoorden:
Wat moet je doen? Heb je informatie nodig over urgentiediensten, hoe je een ongevalsaangifte moet invullen, wat te doen als er gekwetsten zijn, …?
Je kan bovendien, 24 uur op 24 en 7 dagen op 7, rekenen op AXA Assistance voor:
- de dringendste noodmaatregelen (politie, iemand van je familie, … verwittigen)
- de herstelling van je bestelwagen ter plaatse of het wegtakelen naar de garage van jouw keuze
- het vervoer van jou en je passagiers naar jullie woonplaats of bestemming
- psychologische hulp bij carjacking of bij een verkeersongeval met gewonden
- ...
Je bestelwagen rijdt niet meer?
-
Contacteer AXA Assistance bij een ongeval, brand, (poging tot) diefstal, botsing met dieren of schade door natuurkrachten.
! Je bent niet gedekt als je een panne hebt of foute brandstof tankt. Dan kan je rekenen op de betalende uitbreiding Omni-Assistance. - Vervangingsvoertuig nodig?
Om je mobiliteit te garanderen, stellen wij je de optie ‘vervangingsvoertuig’ voor. Als je bestelwagen niet meteen kan worden hersteld, heb je recht op een vervangingsvoertuig* voor max. 3 dagen. Ga je voor de herstelling langs bij een van onze partnergarages, dan kan je deze periode verlengen tot het einde van de herstellingen (max. 30 dagen) bij:- een ongeval in recht of
- een gedekt schadegeval in (Mini-)Omnium.
*Als vervangingsvoertuig kan je kiezen voor:
- een auto van categorie B (stadswagen) of
- een bestelwagen van 10m³ en voorzien van een gps
Te diep in het glas gekeken en een BOB brengt je naar huis na een avondje uit. Wat als deze een ongeval in fout veroorzaakt?
Wij vergoeden:
- de materiële schade aan het verzekerde voertuig (tot maximum 25 000 euro)
Je vrijstelling (= deel wat jij nog moet betalen) bedraagt 500 euro en voor de herstelling van je bestelwagen moet je langsgaan bij een van onze partnergarages. - de lichamelijke letsels van de BOB (tot 100 000 euro)
Je veroorzaakt een ongeval in fout? Met de Joker for you wordt je BA-premie, na een ongeval, niet verhoogd!
Toelatingsvoorwaarden Joker for you:
- je hebt al meer dan 11 jaar je rijbewijs
- je had de laatste 5 jaar geen ongeval waarbij jij in fout was
Je makelaar geeft je graag meer uitleg over deze optie.
Op vakantie in het buitenland en slachtoffer van een ongeval waarbij je (gedeeltelijk) in recht bent? Gelukkig is er EURO+:
- schiet het grootste deel voor van de te betalen som door de buitenlandse verzekeraar
- compenseert het verschil in de evaluatie van je lichamelijke schade (die in de meeste landen van de Europese Unie vaak lager wordt ingeschat)
met een tussenkomst beperkt tot 500 000 euro per verzekerde.
Breid je bescherming verder uit met deze betalende optionele dekkingen
Ideaal voor je bestelwagen van enkele jaren oud die toch iets meer dan enkel een BA verdient.
Nature Protect beschermt je bestelwagen tegen de gevolgen van hagel, storm, overstroming, vallende stenen, grondverschuivingen, enzovoort. Zelfs bij totaalverlies (op basis van een door de expert bepaalde waarde die je bestelwagen net voor het schadegeval had).
Als je de herstelling van je bestelwagen toevertrouwt aan een van onze partnergarages:
- betaal je geen vrijstelling
- geniet je van een levenslange garantie op de uitgevoerde herstellingen
Goed om te weten:
- ga je voor de herstelling langs bij een andere garage (dus geen partnergarage), dan wordt een vrijstelling van 250 euro toegepast
- bij totaalverlies betaal je geen vrijstelling
Deze optionele dekking beschermt je wanneer je als bestuurder gewond raakt bij een ongeval, zelfs als je in fout bent. Of je nu zelf rijdt, iemand anders je bestelwagen bestuurt of je met een andere (bestel)wagen rijdt in privéomstandigheden.
Je kan kiezen tussen twee formules:
Vergoedende wijze
De vergoeding ‘Veiligheid van de bestuurder op vergoedende wijze’ gebeurt volgens gemeen recht.
Heb je inkomstenverlies na je ongeval of heb je medische zorgen nodig? Nood aan huishoudhulp? Moet je voertuig of woning aangepast worden? Dan kan je rekenen op schadevergoedingen, die kunnen oplopen tot 1 500 000 euro, in functie van jouw situatie:
- medische behandelingskosten
- tijdelijke, persoonlijke, economische of huishoudelijke ongeschiktheid als die langer duurt dan 15 dagen
- blijvende ongeschiktheid als deze persoonlijk, economisch of huishoudelijk is en meer dan 10% bedraagt (de eerste 10% wordt niet vergoed)
- overlijden (begrafeniskosten, morele schade en inkomstenverlies van de echtgenoot/echtgenote, samenwonende partner…)
- …
Goed om te weten:
Betwisting van de aansprakelijkheid? Dan krijg je een voorlopige schadevergoeding.
Forfaitaire wijze
De vergoeding voor ‘Veiligheid van de bestuurder op forfaitaire wijze’ gebeurt niet volgens gemeen recht maar bestaat uit een forfaitair bedrag. Je geniet dekking bij blijvende persoonlijke ongeschiktheid, medische kosten en/of overlijden.
Heb je liever deze formule? Contacteer dan je makelaar voor meer informatie en/of het afsluiten van deze dekking.
Wist je dat een basis Autoverzekering doorgaans enkel bijstand biedt in geval van een ongeval? Om ook hulp te genieten bij een eventuele panne, kan je kiezen voor Omni-Assistance met een ruimere bijstand. Zeker als je een autoreis naar het buitenland plant.
Zo geniet je van Wegenhulp maar ook van Personen- en Woninghulp.
Beeld je in dat je betrokken bent bij een verkeersongeval en jij en de tegenpartij totaal verschillende meningen hebben. Zo’n conflict kan al snel uit de hand lopen en, in het slechtste geval, zelfs eindigen in een rechtbank.
Een Rechtsbijstandsverzekering kan je hierbij helpen met:
- nuttige informatie en antwoorden op je juridische vragen
- verdediging van je belangen bij een juridisch geschil over je bestelwagen
- dekking van de kosten van je gerechtelijke verdediging: administratieve briefwisseling, honoraria van je advocaat (naar keuze), gerechtskosten, enzovoort
Kies, op basis van je noden en je budget, uit een basisformule Fix of de all-in-formule Full.
Lees de Algemene Voorwaarden om te ontdekken hoe uitgebreid deze verzekering is en om de beperkingen en uitsluitingen na te lezen.
Je makelaar staat altijd aan je zijde
- Met vrijblijvend en persoonlijk advies
- Opmaken van een offerte
- Hulp met kennis van zaken
- Ook bij jou in de buurt
Een verwittigd klant is er twee waard
Lees dus zeker wat je moet weten voor je bij ons een Autoverzekering afsluit.
Elke dekking heeft zijn beperkingen, vergoedingsplafonds, vrijstellingen en uitsluitingen.
De belangrijkste voorbeelden voor dit verzekeringsproduct:
- voor de waarborg Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA):
- de lichamelijke letsels van de aansprakelijke bestuurder. Die worden gedekt door de Veiligheid van de bestuurder (optie).
- de eigen schade aan het verzekerde voertuig. Dit valt onder de Omniumverzekering (optie).
- …
- voor de waarborg materiële schade: de schade door een gebrek aan onderhoud van het voertuig, …
- voor de waarborg Rechtsbijstand: de boetes als gevolg van een overtreding, …
- in de meeste waarborgen: schade voortvloeiend uit een opzettelijke daad gepleegd door verzekerde, een zware fout van de verzekerde (zoals dronkenschap of weddenschap), …
Alle details kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden en productfiche.
Lees deze zeker na vóór de ondertekening van je contract.
Comfort Auto werd ontwikkeld door AXA Belgium, Belgische verzekeringsmaatschappij. Dit product is onderworpen aan het Belgisch recht en heeft een duurtijd van 1 jaar met een mogelijkheid tot stilzwijgende verlenging.
Hierbij ook de segmentatiecriteria.
Niet helemaal tevreden?
Samen op zoek naar een oplossing
NEEM CONTACT OPHeb je een klacht, vul dan het contactformulier van onze afdeling Customer Protection in. Je krijgt dan onmiddellijk een ontvangstbevestiging met het referentienummer van je klacht. En de naam van onze collega die, in alle neutraliteit, voor jouw dossier zorgt.
Vul het klachtenformulier inOf stuur een brief naar Customer Protection - t.a.v. Wouter Panneel (met de vermelding ‘persoonlijk en vertrouwelijk’) - Troonplein 1 – 1000 Brussel.
Ga je niet akkoord met de door ons voorgestelde oplossing?
Dan kan je terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35 te 1000 Brussel.