“Ik wil graag een dekking toevoegen of verwijderen in mijn huidige verzekeringscontract, hoe doe ik dat?” ... Je bent niet de enige die hierover vragen heeft en dus geven we je graag een kort overzicht.
Hoe voeg je een dekking toe aan je verzekeringscontract of verander je van formule?
Als je een extra dekking aan je verzekeringscontract wil toevoegen, neem je gewoon contact op met je verzekeringstussenpersoon. Hij zal je behoeften analyseren en je een formule en/of extra optie voorstellen die op dat moment het best bij jouw situatie past. De toevoeging van een optie of de verandering van de formule kan meestal direct worden gedaan, maar dit hangt natuurlijk af van de verzekeraar en het aan te passen verzekeringsproduct. Ook hierover zal je verzekeringstussenpersoon je graag meer informatie geven.
Hoe verwijder je een dekking in je verzekeringscontract?
Contacteer je verzekeringstussenpersoon als je een dekking uit je verzekeringscontract wil schrappen. Hij zal dan het nodige voor je doen.
Belangrijk om te weten: de verwijdering van een dekking kan meestal alleen bij de jaarlijkse vervaldatum van het contract worden gedaan. Afhankelijk van de verzekeraar en het type contract kan het zijn dat je de schrapping van de dekking drie maanden vóór de vervaldatum van het contract moet aanvragen (2 maanden vanaf 1 oktober 2024). Probeer dit niet uit het oog te verliezen en informeer bij je verzekeringstussenpersoon naar de exacte voorwaarden.
Nog vragen? Bespreek het met je verzekeringstussenpersoon. Hij is er voor je om je zo goed mogelijk te adviseren.
Vraag je je af hoe je een contract moet opzeggen en welke stappen je moet volgen om van verzekeraar te veranderen? Lees er alles over in ons artikel ‘Je verzekering opzeggen: wat je moet weten’.