Ga naar de hoofdinhoud

Press

Benoeming bij AXA Belgium

Top

Benoeming bij AXA Belgium

We zijn verheugd jullie de promotie van Gunter Uytterhoeven te kunnen aankondigen die als Chief Customer & Innovation Officer zal toetreden tot het management committee van AXA Partners en AXA Next. Met enthousiasme kondigen we aan dat hij wordt vervangen door Camille Audet die momenteel in Gunters team werkt. Op 1 januari 2022 wordt Camille onze nieuwe Chief Customer & Data Officer. Proficiat aan allebei!

Etienne Bouas-Laurent, CEO:
“Ik ben erg blij om Camille te verwelkomen in ons Management team. Haar digitale ervaring en haar innovatiegeest zijn essentiële troeven om vooruitgang te boeken in onze groeistrategie. Ik wens Gunter het allerbeste. Ik kijk uit naar onze versterkte samenwerking met AXA Partners, die nu zal profiteren van de expertise en het innovatievermogen van Gunter.”

Gunter Uytterhoeven:
“Ik wil alle collega's bedanken voor de fantastische samenwerking. Ik kijk met veel tevredenheid terug op onze gezamenlijke realisaties. De transformatie van de customer journeys, de evolutie van de NPS, de emotie van de Nafi-campagnes, de vooruitgang van de interacties met de makelaars qua digitalisering, ... dit zijn slechts enkele voorbeelden van de prachtige herinneringen die ik zal koesteren. Ik blijf evenwel kort bij huis en kijk uit naar onze toekomstige samenwerking tussen AXA Belgium, AXA Partners en AXA Next.”

Camille Audet:
“Ik ben blij en enthousiast om het Management team van AXA Belgium te vervoegen. Bedankt, Etienne, voor het vertrouwen. En ik wens Gunter het beste in zijn nieuwe internationale rol!”

Over Gunter Uytterhoeven

Gunter Uytterhoeven behaalde een Licentie Handelsingenieur aan de KULeuven en een MBA aan de Vlerick Leuven Management School. Na een eerste ervaring van 4 jaar in de banksector bij KBC, werkte hij 7 jaar bij Boston Consulting Group, waar hij strategische missies uitvoerde voor grote internationale organisaties, met name in de financiële sector. In 2007 trad hij in dienst bij BNP Paribas Fortis om het multichannel-model te implementeren en maakte hij hen op die manier pionier van het mobiel bankieren in België. Daarna werd hij gepromoveerd tot Head of Marketing met verantwoordelijkheid voor communicatie, campagnes & kanalen. Hij was ook verantwoordelijk voor het Digital ontwikkelingsprogramma in support van 7 belangrijke Europese entiteiten binnen de BNP Paribas Groep. In maart 2015 vervoegt hij AXA Belgium als Chief Marketing Officer & Head of Transformation, en meer recentelijk als Chief Customer & Data Officer. Gedurende deze jaren droeg hij actief bij aan de herlancering van de business en aan de ontwikkeling van innovatie en digitalisering.

Over Camille Audet

Camille Audet is afgestudeerd aan het Instituut voor Politieke Studies in Parijs en heeft een Master in Marketing Strategie & Communicatie. Ze begon haar loopbaan bij L’Oreal en Danone en stapte vervolgens in de financiële sector bij Belfius (ex Dexia bank) waar ze van 2008 tot 2013 verschillende functies bekleedde in strategische marketing en online verkoop. Na 4 jaar bij BNP Paribas Fortis, achtereenvolgens als Head of Digital Intelligence, Head of Digital Sales Experience and Performance en Head of Customer Satisfaction, vervoegt ze AXA als Head of Insights en wordt in 2019 Digital Director. Als Chief Customer & Data Officer zal ze verantwoordelijk zijn voor de activiteiten Insights, Value Proposition, Digital, Online Sales, Data en Communication.