Ga naar de hoofdinhoud

Press

AXA en Legal Village ondersteunen starters met nieuwe digitale diensten

Top

AXA en Legal Village ondersteunen starters met nieuwe digitale diensten

Verzekeraar en marktleider AXA breidt samen met Legal Village haar dienstverlening voor startende ondernemingen uit. Zo krijgt een grote groep startende bedrijven bijvoorbeeld toegang tot een zeer efficiënte en effectieve manier om juridisch onderbouwd onbetaalde facturen te innen.

AXA is volop bezig met het uitwerken van allerlei digitale diensten voor startende ondernemingen die klant worden. Dat doet ze samen met Legal Village, het merk van AXA Belgium dat gespecialiseerd is in rechtsbijstand. Zo is er ‘My Money Back’, waarlangs beginnende ondernemers onbetaalde en onbetwiste B2B-facturen bij hun klanten kunnen innen.

Philippe Courouble, directeur Corporate P&C :“Voor onze KMO klanten en zeker voor starters is het altijd moeilijk om onbetaalde facturen op een makkelijke manier te innen. Het legaltech-platform Unpaid helpt hen hierbij op een digitale en vlotte manier met een hoge succes rate. Zo’n service willen we dan ook delen met onze AXA-klanten zodat wij hen kunnen steunen in hun day-to-day business. Ook met toekomstige diensten zullen we steeds blijven inspelen op de veranderende noden van starters, de markt en het economische klimaat.”

Hoe gaat het in zijn werk?

Concreet schakelt Unpaid rechtstreeks een gerechtsdeurwaarder in. Die maant binnen de week de debiteur persoonlijk aan om te betalen. Indien dat geen gevolg krijgt, kan de betaling na één maand en acht dagen juridisch afgedwongen worden. Dit zonder vonnis wat een incassobureau of advocaat overbodig maakt. Om onnodige kosten te vermijden, is er een zelf ontwikkeld algoritme dat bij elk dossier automatisch een dubbele solvabiliteitscontrole uitvoert.

My Legal Expert

Daarnaast hebben starters ook de mogelijkheid om via een web-applicatie een afspraak vast te leggen met een juridisch expert. De starter kiest daarbij het rechtsdomein waarbinnen hij of zij bepaalde kwesties wil bespreken. Denk bijvoorbeeld aan vragen rond commerciële activiteiten, het afsluiten van contracten, bedrijfsmanagement, privacy en GDPR, personeelszaken, intellectuele eigendom of onroerende goederen.

Het online systeem brengt de starter vervolgens in contact met een expert binnen het team van gespecialiseerde juristen en advocaten. Tijdens een eerste gratis telefoongesprek van 20 minuten krijgt de starter vervolgens een antwoord op zijn of haar vragen, samen met een gepersonaliseerd digitaal rapport van het gesprek.