#AXASolidarityResponse : AXA steunt het Fund 1-0-1

#AXASolidarityResponse : AXA steunt het Fund 1-0-1

We leven momenteel in een moeilijke periode die het gevolg is van de coronapandemie. Op korte tijd hebben we allemaal onze verantwoordelijkheid moeten nemen om onze manier van leven en werken aan te passen. Dit om de overdracht van het virus te beperken. Ieder van ons heeft al opmerkelijke inspanningen geleverd, als individu, maar ook collectief, als bedrijf via onze Corporate Responsibility-acties.

We hebben bijvoorbeeld besloten om ons platform ‘Doctors Online by AXA’ voor alle Belgische burgers te openen. We hebben 100 Notebooks geschonken aan Digital for Youth en meer dan 30.000 paaseitjes aan de Voedselbanken. Door een virtuele koffiepauze te nemen, hebben we ook de Stichting tegen Kanker gesteund. Zoveel initiatieven die hartverwarmend zijn!

AXA gaat samen met haar medewerkers en haar netwerk nog een stap verder om de helden op Intensive Care, die dag en nacht klaar staan voor patiënten, te ondersteunen.

AXA heeft beslist om het Fund 1-0-1 te ondersteunen: een platform dat 1.200 Intensive Care-afdelingen in 60 landen samenbrengt, waaronder ook 32 Belgische ziekenhuizen. Coronapatiënten kunnen rekenen op de inzet van zorgverleners. En deze zorgverleners... kunnen op ons rekenen!

Hoe? Via 3 concrete acties...

1. De meest eenvoudige manier is het posten van een dankwoordje voor de zorgverleners via sociale media. Gebruik daarbij de volgende hashtags:

• LinkedIn: #AXASolidarityResponse + #AXAinBelgium
    • Twitter: #AXASolidarityResponse + @AXABelgium
    • Instagram: #AXASolidarityResponse + @axa_belgium

Voor elke post op sociale media tussen 7 april en 30 juni doet AXA Group een gift van 5 euro aan de Intensive Care units in België.
  2. AXA Belgium heeft beslist om € 100.000 aan 1-0-1 te schenken om de intensive care-afdelingen van 32 Belgische ziekenhuizen zeer concreet te ondersteunen.
  3. Om dit bedrag te verhogen deden we een oproep aan de medewerkers en onze makelaars om een gift te doen aan Fund 1-0-1. Voor elke betaalde euro verbindt AXA Belgium zich ertoe het bedrag te verdubbelen! In de strijd tegen covid-19 telt elke gift, hoe klein of groot!