AXA driveXperience in een nieuw jasje!

AXA driveXperience in een nieuw jasje!

Jonge autobestuurders genieten dezelfde premiekorting

Zeg niet langer AXA Drive, maar AXA DriveCoach! Een compleet nieuwe app die de vroegere AXA Drive Key zelfs overbodig maakt.

Jonge AXA-bestuurders kunnen sinds 2016 de optie AXA driveXperience onderschrijven bij hun verzekeringsmakelaar. Via de AXA Drive app wordt op basis van 4 criteria (versnelling, snelheid, remmen en bochten nemen) een score berekend. Zo krijgen ze ook meteen een verfijnde analyse van hun rijgedrag. De app is verbonden met de AXA Drive key die aangesloten is op de OBD-poort van het voertuig. Een goede rijscore kan leiden tot een aanzienlijke premiekorting van 20% tot 50% op de dekkingen BA en (Mini)-Omnium (24+)!

Bye bye, AXA Drive key

Maar die AXA Drive key is dus niet langer nodig. Enkel het downloaden van de nieuwe app AXA DriveCoach volstaat om de ritten te registreren waar de klant als bestuurder is geïdentificeerd. Ritten waarbij de klant meerijdt als passagier (openbaar vervoer, andere bestuurder), tellen uiteraard niet mee.

Gebruik van de smartphone aan het stuur

Om het rijgedrag nog grondiger te analyseren, werd een vijfde parameter toegevoegd: het gebruik van de smartphone aan het stuur (behalve handenvrij). Telkens wanneer de smartphone beweegt of de bestuurder het scherm met de handen aanraakt terwijl het voertuig in beweging is, beïnvloedt dit de rijscore negatief.

Jef Van In, CEO AXA Belgium : “Het gebruik van de smartphone achter het stuur is spijtig genoeg één van de belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen bij jongeren. Door middel van deze app willen we elke jongere een beter inzicht te geven in zijn of haar rijgedrag en in de specifieke aspecten die er deel van uitmaken. Beschouw onze app als een innovatieve en aandachtige rij-assistent die hen aanmoedigt om voorzichtiger te rijden. Dat leidt uiteindelijk tot een mooie premiekorting én minder verkeersongevallen en menselijk leed. Een win-win!”

Meer functionaliteiten om veilig rijgedrag te stimuleren

Naast een modernere interface en een upgrade van de bestaande functionaliteiten, biedt de nieuwe AXA DriveCoach app ook enkele bijkomende functionaliteiten die veiliger rijden nóg eenvoudiger en leuker maken:

• Dankzij de reeksen wordt de jonge bestuurder aangemoedigd zijn eigen records te verbreken. Reed hij of zij tot nog toe maximaal 10 opeenvolgende ritten zonder bruusk te remmen? Dan kan hij of zij gaan voor minstens 11!
  • De familiecompetitie maakt het mogelijk familieleden uit te dagen en voor eens en voor altijd te bewijzen wie de veiligste bestuurder van het gezin is.
  • Via de klassementen kan de jonge bestuurder strijden met andere bestuurders voor de eerste plaats. Winnaars kunnen kans maken op leuke prijzen.

En dat allemaal met aanzienlijke kortingen

Klanten die de optie driveXperience onderschrijven, blijven genieten van een initiële korting van 20%. Hun score wordt voor het eerst geëvalueerd na 4 maanden voor het berekenen van een potentiële cashback. Vervolgens wordt de score telkens 3 maanden voor de vervaldatum stopgezet om de volgende premievermindering te berekenen. In totaal kan de verzekerde op die manier zijn of haar premie met maar liefst 50% doen dalen!

Heb je de app nog niet geïnstalleerd? Doe het dan snel: Android Google Play Store of via iOS Apple App Store. Neem contact op met je makelaar voor meer informatie.

Wens je een demonstratie? Dat kan!

Heeft u vragen over de technologie achter AXA DriveCoach? Bezoek de Cambridge Mobile Telematics website en aarzel niet om contact op te nemen met Thomas Hallauer via thallauer@cmtelematics.com of +44 7973 889 392.