Ongeval, panne, glasbreuk, diefstal of brand?
Je kan op ons rekenen!
Een ongeval hoeft niet ernstig te zijn om stress te veroorzaken. Om je die extra zorgen te besparen, hebben wij een checklist samengesteld van wat je moet doen in geval van een probleem. Veiligheidsinstructies, nuttige nummers, praktische adviezen en meer: volg de gids om alles volgens het boekje te doen, zonder iets te vergeten.
Praktische tip:
De gids is duidelijk en beknopt: download deze onepager op je smartphone of print het document af zodat je het kan toevoegen aan je andere boorddocumenten.
AXA, steeds tot je dienst
De Autoverzekering van AXA biedt je ook heel wat diensten die je leven gemakkelijker maken.
AXA zorgt voor een takeldienst 24/7 (in België en in de landen gedekt door de Autoverzekering BA van AXA).
Een online aangifte via eClaims biedt heel wat voordelen:
- 24/7 beschikbaar via axa.be op pc of smartphone
- Automatische controle van de dekking
- Bevestiging van de tenlasteneming (in de mate van het mogelijke)
- Mededeling van het bedrag van de eventuele vrijstelling
- Toegang tot bijkomende diensten: keuze van garage, Pick-up & Delivery enz.
- Online opvolging van je schadedossier
- Je makelaar blijft op de hoogte en beschikbaar om je te helpen
Na de herstelling in een van onze partnergarages, brengen we je eigen wagen terug en wordt de vervangwagen weer meegenomen.
Hoe werkt het?
- Geef je ongeval aan via je makelaar OF via eClaims en vraag naar de dienst Pick-up & Delivery.
- Een van onze partnergarages belt je op om een plaats en tijdstip af te spreken.
- Pick-up: de garagist haalt je wagen op en brengt een vervangwagen mee.
- Delivery: hij brengt je herstelde wagen terug en neemt de vervangwagen weer mee.
- Vervangwagen
- Derdebetalersysteem: we betalen je factuur rechtstreeks aan de garage (na aftrek van de terugvorderbare btw en de eventuele vrijstelling) als je bij ons:
- een Omnium hebt
- een BA hebt en een ongeval in recht had
- Korting van € 150 op het bedrag van je vaste vrijstelling (dit bedrag kan al inbegrepen zijn in het bedrag van je vaste vrijstelling). Bij totaalverlies, herstelling bij een niet-geconventioneerde garage of bij niet-herstelling, zal deze korting niet van toepassing zijn (wat ook betekent dat het bedrag van je vaste vrijstelling, als het deze korting bevatte, met € 150 zal verhoogd worden).
- Levenslange garantie op de herstellingen
- Versnelde expertise, gratis check-up en poetsbeurt
Heb je een ongeval en wordt de schade niet ten laste genomen door je verzekering? Vind de beste prijs in een garage bij jou in de buurt in enkele kliks:
- Neem foto’s van de materiële schade aan je voertuig
- Ga naar de website van Fixico
- Upload je foto’s, de gegevens van je voertuig en de beschrijving van de schade
- Ontvang binnen 24 uur verschillende bestekken
- Kies je bestek op basis van prijs, klantenbeoordelingen, service enz.
- De herstellingen worden uitgevoerd voor de aangeboden prijs, zonder verrassingen
- Garantie van 2 jaar op de uitgevoerde herstellingen
- Voor elke eventuele bijkomende herstelling, wordt vooraf je goedkeuring gevraagd
Dankzij Fixico, kan je gemiddeld tot wel 30% besparen op de herstelling van je voertuig.
VRAAG EEN OFFERTE AANWe hebben allemaal wel eens vragen over de dekkingen in onze Autoverzekering. Om je te helpen ze te begrijpen, heeft Axel een reeks praktische, alledaagse situaties samengesteld. Aan jou om de situaties te kiezen die je interesseren. En de antwoorden die je krijgt, zullen gepersonaliseerd zijn omdat ze gebaseerd zijn op je contract1. Zo eenvoudig is het!
Axel geeft je informatie over:
- je dekking
- je vrijstelling
- de diensten inbegrepen in je contract
Hij begeleidt je als je op zoek bent naar:
- bijstand
- hulp van onze partners (Fixico, Carglass, enz.)
- hoe een schadegeval melden
1 Het antwoord op de bovenstaande vraag word je ter informatie en zonder enige nadelige erkenning gegeven. Dit vervangt echter niet de analyse die onze diensten uitvoeren in geval van een schadegeval omdat er dan rekening wordt gehouden met de werkelijke omstandigheden van het schadegeval en de Algemene en Bijzondere Voorwaarden die van toepassing zijn op je contract.
Bovenop de voordelige diensten inbegrepen in alle formules, genieten klanten met een verzekering Mini-Omnium / Omnium bijkomende diensten.
- Alle papierwerk, inclusief de betaling van de factuur, wordt door ons geregeld
- Je hoeft zelf geen euro te betalen (behalve de terugvorderbare btw)
- Onze partners zijn verspreid in België
- Herstelling waar het jou past: bij je thuis, op het werk, of in een partnerwerkplaats
Contacteer een van onze partners via hun website of telefonisch:
Carglass - 078 78 12 31
Autoglass clinic - 0800 23 332
Na de herstelling in een van onze partnergarages, brengen we je eigen wagen terug en wordt de vervangwagen weer meegenomen.
Hoe werkt het?
- Geef je ongeval aan via je makelaar OF via eClaims en vraag naar de dienst Pick-up & Delivery.
- Een van onze partnergarages belt je op om een plaats en tijdstip af te spreken.
- Pick-up: de garagist haalt je wagen op en brengt een vervangwagen mee.
- Delivery: hij brengt je herstelde wagen terug en neemt de vervangwagen weer mee.
Geïnteresseerd in onze diensten?
Stel je verzekering op maat samen via onze online tool: ontdek de prijs van de verzekering die het best bij je past, zonder enige verplichting.
BEREKEN JE PRIJSServices on demand via AXA Assistance
Geniet voordelige tarieven op de ‘services on demand’ van AXA Assistance.
- Upgrade
Wil je graag een vervangwagen van dezelfde categorie als je eigen wagen? Doe de aanvraag via AXA Assistance. - Verlenging
Wil je de voorzien duurtijd van het gebruik van het vervangvoertuig verlengen? AXA Assistance doet het nodige zodat je zelf niet hoeft langs te gaan bij de verhuurmaatschappij.
Als de pechverhelper je band niet ter plaatse kan herstellen, dan kan je ervoor kiezen om je voertuig, op jouw kosten, te laten slepen naar een 24/7 beschikbare bandencentrale om je band te herstellen.
* Dienst momenteel beschikbaar in een straal van 40 km rond Brussel en op voorwaarde dat je de optie Wegenhulp of Omni-Assistance hebt afgesloten.
AXA Assistance haalt je wagen op, brengt deze naar de garage (in een straal van 30 km) en brengt hem nadien bij jou terug, aan een voordelig tarief van 75 euro.
Goed om te weten:
Neem minstens 3 werkdagen op voorhand contact op met AXA Assistance voor een optimale dienstverlening. De betaling voor deze dienst gebeurt via AXA Assistance. Voor het onderhoud of de bandenwissel, betaal je rechtstreeks aan de garage.
Nog meer diensten om te ontdekken
Woning, gezondheid, familie, rechtsbijstand en nog veel meer: AXA biedt heel wat diensten die rekening houden met je wensen, de gezondheid van jou en je gezin vooropstellen of je ondersteunen in je activiteit.
In je MyAXA klantenzone kan je op elk moment onder meer je contracten raadplegen, schade aangeven en opvolgen of je gespaarde kapitaal of beleggingen bekijken. Al onze diensten zijn voortaan beschikbaar via een praktisch en intuïtief platform!
ONTDEK AL ONZE DIENSTEN