Ga naar de hoofdinhoud

Wij zijn er voor u

Met de Autoverzekering van AXA kan u op ons rekenen.

Een ongeval, panne, glasbreuk, … ? Ontdek in een oogopslag:

  • onze veiligheidstips
  • nuttige telefoonnummers
  • onze tips om het aanrijdingsformulier correct in te vullen
  • hoe u een takelwagen kan bestellen en volgen
  • hoe u een aangifte kan doen

Wat te doen bij een ongeval, panne, glasbreuk … ?

DOWNLOAD DE GIDS (PDF)

Meer details over

Hebt u een Mini-Omnium of Omnium?

Dan kan u sowieso rekenen op onze partners voor een snelle en doeltreffende dienstverlening:

  • volledige papierwinkel voor u geregeld
  • factuur rechtstreeks naar AXA, zonder dat u een cent uit eigen zak betaalt (behalve de btw als u die recupereert)
  • vestigingen overal in België
  • werken uitgevoerd in één van de vestigingen, bij u thuis of op uw werk
U kiest welke best bij u past.

Neem contact op met Carglass op het volgende nummer : 078 78 12 11 of Autoglass op : 0800 23 332.

24/7 bijstand als uw voertuig niet meer rijdt na een ongeval, diefstal, poging tot diefstal of brand.

Uw schade aangeven kan op 2 manieren, aan u de keuze:

  1. via uw makelaar
  2. via de digitale aangifte ‘eClaims’:
    • 24/7 beschikbaar via uw pc of smartphone op axa.be
    • begeleiding van A tot Z
    • automatische controle van uw dekking en, voor zover mogelijk, bevestiging van de tenlasteneming
    • zie u hoeveel uw eventuele vrijstelling bedraagt
    • toegang tot bijkomende diensten: keuze garage, Pick-up & delivery, …
    • online opvolging van uw schadedossier

Goed om te weten: gestart in eClaims maar niet helemaal zeker van uw stuk?
U hebt de mogelijkheid uw aangifte eerst nog even naar uw makelaar te sturen voor nazicht of hulp.

We werken samen met een ruim netwerk van garages en herstellers in België. Als u uw voertuig daar laat herstellen, geniet u extra voordelen zoals:

  • vervangwagen tijdens herstellingen
  • derdebetalerssyteem: we betalen uw factuur rechtstreeks aan de garage (na aftrek van de terugvorderbare btw en eventuele vrijstelling) als u bij ons:
    • een Omnium hebt
    • een BA-verzekering hebt en in uw recht bent bij het ongeval
  • korting van 150 euro op het bedrag van de vaste vrijstelling (dit bedrag kan al inbegrepen zijn in het bedrag van uw vaste vrijstelling). Bij totaalverlies, herstelling bij een niet-geconventioneerde garage of bij niet-herstelling, zal deze korting niet van toepassing zijn (wat ook betekent dat het bedrag van uw vaste vrijstelling, als het deze korting bevatte, met € 150 zal verhoogd worden).​
  • levenslange garantie op de uitgevoerde herstellingen
  • versnelde expertise, gratis basischeck-up én poetsbeurt

Goed om te weten:
Ook als u een schade hebt die wij niet ten laste nemen, kan u langsgaan bij een van onze partnergarages en alle voordelen genieten.

Een partnergarage nodig?

Licht ongeval maar uw wagen rijdt nog? u moet naar de garage?
Kies u voor een van onze partnergarages, dan kan u rekenen op onze dienst Pick-up & delivery:

  • haalt uw wagen op en brengt een vervangwagen mee en
  • nadien wordt uw herstelde wagen teruggebracht en de vervangwagen weer meegenomen

Voor wie?

  • u hebt een Mini-Omnium of Omnium bij AXA
  • u hebt een BA-Autoverzekering bij AXA en bent in uw recht bij het ongeval

Hoe ga u te werk?

  1. Geef uw ongeval aan
    Dit kan, afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur, via uw makelaar waarbij u vraagt naar Pick-up & delivery, of via de digitale aangifte ‘eClaims’ waar u kiest voor Pick-up & delivery.
  2. Pick-up
    Een partnergaragist uit uw buurt belt u op om plaats en tijdstip af te spreken. Hij haalt uw auto op het overeengekomen tijdstip op en brengt een vervangwagen mee.
  3. Delivery
    De garagist brengt uw herstelde auto terug en neemt de vervangwagen gelijk weer mee.
Ontdek alle voordelen van onze partnergarages

Ontdek ook

Met onze betalende ‘Services on demand’ van AXA Assistance kan u op elk moment beroep doen op een van onze voorgestelde services:

1. Services na een schadegeval

Vervangingsvoertuig

  • Upgrade voertuig
    Wij stellen u een (basis)vervangwagen (categorie B) ter beschikking. Hebt u echter liever een voertuig dat dichter aanleunt bij de categorie van uw eigen voertuig? Geen probleem, via AXA Assistance kan dit aan een voordeeltarief.
  • Verlenging van de huurperiode
    De voorziene duurtijd voor het gebruik van uw vervangingsvoertuigwagen volstaat niet (bijvoorbeeld na diefstal)? AXA Assistance doet het nodige zodat u zelfs niet hoeft langs te gaan bij de verhuurmaatschappij.

Lekke band

U hebt ’s avonds of in het weekend een lekke band en er is geen enkele garage in de buurt die u kan helpen? Zoals altijd probeert de pechverhelper eerst de band ter plaatse te herstellen. Kan dit niet, dan kan u ervoor kiezen uw wagen te laten slepen naar een grote bandencentrale in het Brusselse die 24/7 open is om uw banden, op uw kosten, te verwisselen.

Deze dienst is momenteel enkel beschikbaar in een straal van 40 km rond Brussel en op voorwaarde dat u de optie Wegenhulp of Omni-Assistance afsloot.

2. Services toegankelijk op elk moment

Pick-up & delivery

Naar de garage voor onderhoud van uw wagen of bandenwissel.

Bovenop Pick-up & delivery vervangwagenservice na een ongeval, hebben we een gelijkaardige service voor het onderhoud van de wagen of het vervangen van de banden. Voor 75 euro extra per service haalt de dienst Pick-up & delivery van AXA Assistance uw wagen op (thuis, op je werk, …) en brengt deze naar de garage (binnen een straal van 30 km). Na het onderhoud of de bandenwissel, wordt uw wagen weer netjes bij u afgeleverd.

Interesse? Neem minstens 3 werkdagen op voorhand contact met AXA Assistance voor een optimale service van deze dienst. Betaling voor de dienst Pick-up & delivery gebeurt via AXA Assistance. Voor het onderhoud of vervangen van de banden, betaalt u rechtstreeks aan de garage.

Schade aan uw voertuig maar uw verzekering komt niet tussen?

Had u net een ongeval en wordt de materiële schade aan uw voertuig door geen enkele van uw verzekeringen ten laste genomen? Is de schade eerder beperkt? Dan is Fixico de geknipte oplossing, zowel voor uw auto als bestelwagen! Op dit digitale platform kan u de beste prijzen van de garages in uw buurt vergelijken en, indien u dat wenst, daar uw herstellingen laten uitvoeren. Dit alles in enkele stappen:

Had u net een ongeval?
Neem foto's van de materiële schade met uw smartphone of fototoestel. Upload ze op de website van Fixico, samen met de gegevens van uw voertuig en de beschrijving van de schade.

Vergelijk de offertes
Binnen 24 uur ontvangt u verschillende offertes (op basis van je foto's). Deze service is uiteraard volledig gratis. Aan u om dan een keuze te maken op basis van prijs, aanbod, klantbeoordelingen en service.

Laat uw voertuig herstellen
Bevalt een offerte u? Perfect! Ga dan naar de garage van uw keuze. De herstellingen worden snel uitgevoerd en zijn van hoge kwaliteit. De bij Fixico aangesloten garages worden immers onderworpen aan de kwaliteitscontrole van het platform.

Bespaar
Wanneer hij u een offerte aanbiedt, verbindt de hersteller zich ertoe om de herstellingen zoals deze beschreven werden in de offerte, uit te voeren voor de aangeboden prijs.

Als hij extra schade ontdekt tijdens de herstellingswerken, wordt er contact met u opgenomen en kan u beslissen of u deze herstelling wil laten uitvoeren, of niet.

Door te kiezen voor Fixico kan u, tot gemiddeld 30%, besparen op de herstelling van uw voertuig.

Vraag een offerte aan Bekijk de video