Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina
Klantenzone

Johan de Maesschalck

  • Gehuwd. Een dochter van 18, een zoon van 14 en sinds kort een hond, ideaal gezelschap tijdens telewerkdagen
  • Heeft groene vingers, er staan 18 soorten bamboe in zijn tuin
  • Kan niet zomaar niets doen

Met zijn lerarendiploma op zak begon Johan in 1991 als bediende bij Belfius. Hij wordt al snel gepromoveerd tot verzekeringsverantwoordelijke. Hij wordt accountmanager en houdt zich bezig met de publieke sector. Toen Belfius vier jaar geleden zijn activiteiten in dit segment stopzette, krijgt AXA hem in het oog. Johan kent de producten, heeft zijn netwerk opgbouwd in de sector en staat open om AXA te ontdekken. De keuze is snel gemaakt.

“Wat mij in mijn job vooral bevalt, is dat er een klik is met de besturen.”

Zeven vragen aan Johan

Wat is je grootste passie?

"Familie, vrienden en mijn job. Ervoor zorgen dat alles goed gaat met iedereeen, zowel thuis als met mijn klanten. Dat ze krijgen waar ze recht op hebben. Niets minder dan dat."

Wat is jouw recept voor tevreden klanten?

"Zodra zich een probleem voordoet, doe ik er alles aan om zo snel mogelijk te reageren zodat het slechte gevoel kan verdwijnen. Ik zie het ook als een opportuniteit om mezelf permanent te proberen te verbeteren. Wanneer iemand bij mij komt op aanraden van een tevreden klant, ben ik daar blij om, dat is iets waar ik bijzonder gevoelig voor ben."

Wat vinden je collega's van jou?

"Ik ben niet iemand die tussen zijn vier muren kan blijven zitten. Ik ga het liefst de baan op, samen met anderen. Mijn vrienden en mijn collega's weten dat ik er altijd ben als ze mij nodig hebben. En dat iedereen in mijn ogen met zijn eigen sterktes zijn steentje bijdraagt en het team verrijkt."

Wat doe je als je niet werkt?

"Ik wandel, ik loop, ik sport. Mijn hond is heel actief en dat bevalt me. Ik vind mijn werk heel aangenaam maar het neemt ook veel tijd in beslag. Dus als ik niet aan het werk ben, ga ik buiten een luchtje scheppen, ik hou me bezig met de bamboe met de bedoeling me even los te koppelen van het werk."

Vanwaar je keuze voor verzekeringen?

"Voor de dienstverlening. Wanneer ik voorstel om de risico's van de klant te verzekeren, gaat mijn opdracht veel verder dan vroeger bij Belfius, wanneer ik over bankproducten praatte: een rekening blijft een rekening. Het gaat erom de klant te begeleiden in een volledig traject en oplossingen te zoeken. Het onderwerp overheidsopdrachten boeit me."

Waarin ben jij uniek?

"Mijn academische parcours wellicht, waar ik geleerd heb om te luisteren, of het nu studenten, volwassenen of mijn klanten zijn. Door interesse te tonen in wat ze willen, kunnen we een vertrouwensband opbouwen. Zaken binnenhalen puur voor de cijfers, dat interesseert me niet. Ik ga op zoek naar samenwerkingen waar het klikt met de besturen."

Waarom sta je 's morgens op?

"Om mijn hond buiten te laten en om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Elke dag is verschillend. Ik ben altijd nieuwsgierig wat de dag te bieden heeft en hoe ik er het beste uit kan halen. En in de huidige situatie ben ik er mij nog meer van bewust dat ik in mijn job het geluk heb om veel mensen te ontmoeten."